Nauka czytania i odkrywanie potencjału 4 latków

Zajęcia dla dzieci 4-letnich

Celem programu jest łagodne wprowadzenie dzieci w świat książki, nauki i wiedzy. W programie pojawia się bajkowa postać, która pisząc listy do dzieci, inspiruje je do przeprowadzania ciekawych naukowych doświadczeń i badań. Eksperymenty obrazują celowość codziennych, drobnych działań – obserwacja napięcia powierzchniowego wody oraz badanie oleju i z wody mydlanej, naukowo wyjaśnia maluszkom zasady higieny osobistej i konieczność mycia rąk. Eksperyment ze śliną i chlebem pokazuje, że należy myć zęby po posiłku. Demonstracja przemiany energii elektrycznej i kinestetycznej w energię cieplną i uświadomienie dzieciom, że ciepło ich ciała, należy chronić odpowiednio ubierając się.

Warto wiedzieć:

  • zajęcia odbywają się raz w tygodniu, po 60 minut z przerwą;
  • łącznie 30 spotkań, w tym niezwykle ważne 3 warsztaty dla rodziców;
  • kurs trwa 2 semestry szkolne (rok);
  • indywidualne podejście do każdego dziecka;
  • serdeczna współpraca z rodzicami;
  • zajęcia w grupie 8 – 10 dzieci;
  • start kursu: koniec września.

Program kursu, czyli świat pełen inspiracji

Program podzielony jest na 8 książeczek, które dziecko, poprzez zabawę, uczy się czytać. Każda książeczka porusza ciekawe zagadnienia, dotyczące otaczającego świata. Zanim dziecko otrzyma książeczkę, zapoznaje się najpierw z występującymi w niej wyrazami, po czym eksperymentuje z nimi i w różny sposób doświadcza ich znaczenia.

Dzieci utrwalają wyrazy, bawiąc się nimi, skacząc po nich jak po kamieniach, przechodząc przez rwący strumień, grając w ciepło/zimno czy w chowanego. Maluchy poznają literki, ale początkowo tylko w wyrazach, z którymi są związane emocjonalnie, np. pierwsza litera swojego imienia, imienia mamy i taty. Dzięki temu są emocjonalnie zaangażowane w proces naukowej zabawy.

Podstawą programu są nasze doświadczenia w pracy z małymi dziećmi. Jego założenia są oparte na głębokim szacunku do dziecka i jego możliwości twórczych.

Zajęcia rozwijające dla 4-latków:

w trzech sferach, które są w tym okresie najważniejsze, a mianowicie: intelektualnej, poznawczej i emocjonalno – społecznej.

1. Rozwój intelektualny zapewniamy poprzez naukę czytania metodą Glena Domana oraz doświadczanie świata i eksperymenty naukowe. Na każdych zajęciach dzieci poznają nowe wyrazy. Uczą się ich chętnie i z pasją przez zabawę. Specjalnie dobrana treść książeczek i słownictwa jest uzupełnieniem fabuły kursu i przeprowadzanych na zajęciach eksperymentów naukowych. Nauka czytania w tym wieku daje dzieciom poczucie, że potrafią „coś ekstra”, ponadto jest to doskonałe bezstresowe przygotowanie dziecka do nauki w szkole.

2. Dziecko się rozwija poznawczo dzięki zdobywaniu wiadomości znacznie wykraczających tematyką poza program przedszkolny. Zdobywa wiedzę z zakresu fizyki, chemii, przyrody. Chłonie ciekawostki przyrodnicze i naukowe. Na każdych zajęciach dzieci przeprowadzają naukowe doświadczenia i eksperymenty. Mali odkrywcy poznają różne kontynenty, wcielają się w mieszkańców odległych krain. Dostęp do interesujących książek, słowników ilustrowanych czy atlasów rozwija w dziecku chęć do przeglądania ich i poznawania świata.

3. Rozwój emocjonalny i społeczny zapewniamy, poprzez kształtowanie u dziecka postawy ,,poradzę sobie!”. Uczymy rozpoznawania swoich emocji i wyrażania ich. Stosujemy zabawy dramowe, by rozwijać empatię i pomóc nawiązywać głębsze relacje z rówieśnikami, oparte na współpracy. Na zajęciach umożliwiamy działania twórcze, które ujawniają i rozwijają talenty dziecka. Dziecko zadowolone z siebie staje się bardziej otwarte i łatwiej wyraża swoje potrzeby.

Zajęcia prowadzą trenerzy specjalnie przygotowani do pracy z małymi dziećmi. Ich postawa zachęca je do swobodnego wyrażania własnych potrzeb i rozbudza kreatywność. Dostosowują program do indywidualnego tempa pracy każdego dziecka. Wszelkie zabawy i ćwiczenia przeprowadzamy z myślą o jak najlepszym przygotowaniu dzieci do przejścia na kolejny etap przedszkolny lub szkolny. Podczas zajęć pobudzamy wszystkie zmysły uczestników, ale i zapewniamy odprężenie. Wszystkie ćwiczenia dają wiele radości, co sprawia, że dzieci chętnie biorą w nich udział przez cały rok szkolny.

Dzięki temu kursowi Twoje dziecko:

  • rozwinie się intelektualnie i pozna odpowiedzi na wiele zadawanych przez siebie pytań,
  • rozwinie się emocjonalnie i społecznie dzięki czemu będzie lubiane i dobrze radziło sobie w grupie rówieśników,
  • odkryje fascynujący świat eksperymentów naukowych,
  • przeżyje niezapomnianą przygodę, która wzbogaci jego wnętrze i będzie również doskonałym źródłem wiedzy dla Ciebie!

Zajęcia dodatkowe są bardzo ważne.

W każdym przedszkolaku płonie nieograniczona żądza wiedzy i poznawania świata. Dlatego dzieci zadają mnóstwo pytań, wchodzą w każdy kąt i wszystkiego dotykają. Zadaniem rodziców i nauczycieli jest podtrzymywanie tej wrodzonej pasji! Na kursie pozna wiele odpowiedzi na swoje pytania.

Kursy i zajęcia w Akademii są doskonałym miejscem do rozwijania zainteresowań i talentów dzieci. Po szkole, bez ocen i dzienniczka uwag, pomagają małym odkrywcom zdobywać kolejne poziomy biegłości, zdolności i wiedzy. Wyrabiają w dzieciach pozytywne nawyki i wyposażają je w niezbędne umiejętności społeczne i intelektualne.

Wszystko to procentuje później w szkole lepszymi ocenami i zwiększa ich szansę w późniejszym, dorosłym życiu!

Kilka ważnych faktów o Akademii Nauki

Gazeta Olsztyńska uznała Akademie Nauki za jedną ze 123 instytucji mających największy wpływ na życie mieszkańców Olsztyna;
nieprzerwalnie działa w Olsztynie od 2003 r.;
własne bogato wyposażone sale szkoleniowe w centrum Olsztyna;
co roku kilkuset zadowolonych z kursów rodziców widzących zdecydowane postępy u swoich dzieci;
zespół Akademii Nauki w Olsztynie tworzą pełni pasji i chęci pracy pedagodzy, nauczyciele, pracownicy bibliotek i przedszkoli. Osoby z certyfikatami trenerów efektywnej nauki, z wykształceniem wyższym pedagogicznym i ogromnym doświadczeniem w pracy z dziećmi;
Akademia Nauki w Olsztynie jest kierowana przez Ireneusza Górskiego, absolwenta prestiżowych studiów executive MBA dla top menedżerów. Tylko kilka osób w Olsztynie może pochwalić się takim osiągnięciem.

Rodzice o kursie

„Dla mojego Michałka kurs okazał się przygodą życia. Nie było dnia, w którym nie mówiłby o swoich kolegach z kursu i nie liczył godzin do kolejnego spotkania. Stał się bardziej otwarty na inne dzieci i głodny wiedzy. Zaczął więcej czasu poświęcać na logiczne zabawy, a telewizor poszedł w odstawkę.”

„W Akademii zostaliśmy otoczeni wyjątkową opieką i serdecznością. Dziękujemy za poradę i wspólny rok, podczas którego sami także wiele się nauczyliśmy o naszym dziecku.”

Źródło: „Księga Wpisów” dostępna w sekretariacie Akademii