Kurs programowania dla 10-13 latków „Wdepnij w Javę”. Olsztyn

Java – kurs programowania dla dzieci.

Dzieci są mistrzami kreatywności. Uwielbiają bawić się i grać na komórce. Kurs programowania jest stworzony dla nich. Dowiedzą się na nim jak w prosty sposób stworzyć własną grę komputerową lub na telefon komórkowy.
Java jest łatwa. Dlatego idealnie nadaje się także dla dziewcząt i chłopców, które nie są maniakami komputerowymi i dopiero chcą zacząć przygodę z programowaniem.

Java – opis kursu:

Kurs „Wdepnij w Javę” jest zaprojektowany dla 10-13 latków, którzy chcą nauczyć się programowania w jednym z najpopularniejszych i najczęściej używanych języków programistycznych na Świecie. Programowanie Java jest dość proste i szybkie. W Javie można tworzyć aplikacje zarówno na Windowsa, Maca czy Linuxa oraz także na komórkowego Androida.

Na kursie programowania:

  • będziesz tworzył w Javie programy i gry,
  • poznasz Zieloną Stopę – środowisko Java,
  • stworzysz grę pt. „Nakarm kraba”, w której zjada on robaki i ucieka przed okrutnymi homarami
  • skomponujesz muzykę na zbudowanym przez siebie pianinie ekranowym,
  • stawisz czoło śmiertelnie niebezpiecznym asteroidom. Zniszczysz je w kosmicznej bitwie i uratujesz Ziemię przed zagładą?
  • stworzysz hodowlę królików i będziesz je chronił przed polującymi na nie lisami,
  • pomożesz mrówką znaleźć jedzenie. Twoje mrówki będą poruszały się po ścieżkach wytyczonych przez inne osobniki za pomocą feromonów, a więc stworzysz symulację sposobu poruszania i porozumiewania rzeczywistych mrówek i
  • wiele innych.
    To wszystko osiągniesz kodując w języku Java zorientowanym obiektowo (uwaga trudne słowo), w którym słowa programu zapisuje się jako obiekty takie jak klocki czy ikony.

Więcej o Javie i kursie Akademii w Olsztynie

Programiści Java są jednymi z najlepiej opłacanych specjalistów IT w Polsce. Według magazynu Forbes, zarabiają średnio do tysiąca złotych więcej niż programiści C++ i PHP. Najlepsi z nich programować nauczyło się w szkole podstawowej.
Uczestnicy kursu nauczą się programowania w przejrzysty i łatwo dostępny sposób. Będą modyfikować stworzone aplikacje lub eksperymentować z obiektami (np. klockami na ekranie komputera) wstawiając je w różne miejsca, tworząc kod działającej gry lub symulacji. Dzięki temu programowanie staje się łatwe, a działające aplikacje dostarczają dobrej zabawy. Będą otrzymywać premie za spryt i logiczne myślenie.
Oprócz nauki programowania uczestnicy rozwijają umiejętności twórczego i logicznego myślenia, co zaowocuje oryginalnymi, wyjątkowymi rozwiązaniami w tworzonych aplikacjach.
Java jest łatwa. Dlatego idealnie nadaje się także dla dziewcząt i chłopców, które nie są maniakami komputerowymi i dopiero chcą zacząć przygodę z programowaniem. W czasie zajęć szybko poznają zasady i odniosą pierwsze sukcesy w programowaniu. Dla zaawansowanych uczestników prowadzący przygotował dodatkowe, bardziej złożone scenariusze zajęć i „profesjonalne” scenariusze gier.

Osiem powodów dlaczego powinniśmy uczyć dzieci kodowania:

1. Kod
(program komputerowy) to jeden z najszerzej używanych języków na świecie. Powinniśmy zacząć traktować programowanie jako element umiejętności czytania i pisania w cyfrowym, współczesnym i przyszłym świecie.
2. Pomaga być aktywnym konsumentem
Informatyka jest stale obecna w naszym codziennym życiu. Używamy coraz więcej urządzeń i ciągle jesteśmy online. Kodowanie to najlepszy sposób, żeby rozumieć technologię.
3. Dzieci uczą się szybciej
Trzylatek używa tableta i smartfona bez żadnych trudności; 10-latek buduje zamki w Minecraft, a nastolatkowie prowadzą kanał w YouTube z milionami subskrybentów.
4. Wzmacnia kreatywność
Co się dzieje, kiedy nieograniczona wyobraźnia spotyka nieskończone możliwości jak w kodowaniu? To jest mieszanka wybuchowa: wyobraźnia dzieci może się pełnie wyrażać za pomocą narzędzia umożliwiającego im wykonanie wszystkiego, o czym pomyślą.
5. Umożliwia nadawanie kształtu pomysłom
Każdy ma pomysły. Ogromna różnica polega na tym, że tylko niewielu ludzi potrafi je zrealizować. Kodowanie umożliwia ich realizację.
Ludzie, którzy kodują, zamieniają swoje pomysły w praktykę.
6. Wprowadza do umiejętności rozwiązywania problemów
Uczenie kodowania i zabawa z robotami wprowadza dzieci do umiejętności rozwiązywania problemów; pokazuje jak patrzeć na cały obraz i zmierzyć się z problemem z różnych punktów widzenia. Programowanie to także możliwość popełniania błędów i uczenia się na nich. Moment, w dzieci znajdują rozwiązanie problemu jest bezcenny.
7. Rozwija krytyczne myślenie
Programowanie pomaga rozłożyć problem na niezliczone mniejsze problemy; uczy nie tkwić w dużym problemie, ale raczej zrozumieć go, rozkładając na mniejsze i znajdując ich rozwiązania. Ten sposób jest znacznie łatwiejszy i jest jedyną szansą na znalezienie rozwiązania do pierwotnego problemu.
8. Rozwija myślenie obliczeniowe
Myślenie obliczeniowe/komputerowe zawiera elementy matematyki, logiki i algorytmów. Jest to umiejętność podchodzenia do problemów w ustrukturyzowany sposób i wykorzystywania abstrakcji do odzwierciedlenia pewnych koncepcji. Mówiąc prościej, zawiera elementy rozwiązywania problemów i myślenia krytycznego.

Materiały:

Każdy uczestnik kursu otrzyma podręcznik kursu i dodatkowe materiały w cenie kursu.

Układ zajęć:

Kurs trwa 1 semestr (20 godzin).
Zajęcia rozpoczynają się na początku każdego semestru szkolnego oraz w ferie/wakacje.
Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu (90 minut) w sobotę w godzinach „po obiedzie”.
Plan zajęć dostosowujemy do kalendarza szkolnego.
Zajęcia odbywają się w 10-12 osobowych grupach. Sprzyja to zawiązaniu przyjacielskich relacji między uczestnikami i pozwala na bezpośredni kontakt trenera z każdym dzieckiem. W takich grupach dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach.
Kurs obejmuje 10 spotkań.

Opłata za kurs:

Opłata za kurs wynosi od 215 zł miesięcznie. W przypadku wpłaty jednorazowej oferujemy duży upust.

Zapisy:

Zapisy ruszyły. Prosimy o dokonanie rezerwacji miejsca na kurs pod nr tel. 089 521-87-45, e-mailem: akademia@efektywna-nauka.pl lub osobiście w sekretariacie Akademii przy ul. Ratuszowej 3/1