mBoty – nauka programowania dla dzieci w Olsztynie

mBoty – kurs programowania dla dzieci.

Programowanie jest jak język angielski. Każdy musi się to znać. Im w młodszym wieku się nauczy, tym lepiej. Widać to najlepiej na przykładzie Internetu. Dzieciaki śmigają w nim bez ograniczeń na swoich smartfonach odkrywając co chwilę nową aplikację, program, zastosowanie. Z niecierpliwością wypatrują już Internetu rzeczy i autonomicznych samochodów. To dobry moment, aby nauczyć je języka programowania.

mBoty – opis kursu:

Roboty mBot to elektroniczne pojazdy wyposażone w czujniki i wielki wyświetlacz z interaktywnym chipem umożliwiającym ich programowanie za pomocą środowiska mBlock – opartego na Scratch 2.0.

Podczas zajęć uczestnicy poznają podstawy programowania robotów, wykonując zadania przy wykorzystaniu specjalnie stworzonego dla dzieci i młodzieży wizualnego języka programowania. Dzięki takiemu połączeniu programy stworzone przez uczestników zostaną fizycznie wykonane przez roboty, które określają odległość od przeszkody, wykrywają kolory, wydają dźwięki, komunikują się z innymi robotami i reagują na polecenia wydawane za pomocą napisanego programu.

Cały program nauczania jest skonstruowany jako fabularne, zadaniowe i zabawne działania sukcesywnie wykorzystujące zwiększające się umiejętności logicznego, inżynieryjnego i programistycznego myślenia uczestników.

Wiadomość trenera do uczestników kursu programowania mBotów

W trakcie zajęć poznasz podstawowe zagadnienia związane z robotyką. Wprowadzę cię również do świata programowania i praktycznego wykorzystywania możliwości robotów i komputerów. Żyjemy w XXI wieku i takie urządzenia oraz umiejętności potrzebne do ich wykorzystania stają się coraz bardziej powszechne. Poznając poszczególne zagadnienia związane z tym obszarem, będziesz jednak przede wszystkim dobrze się bawił, dzięki czemu nawet nie spostrzeżesz, jak dużo się uczysz, a umiejętności tutaj zdobyte będą stanowiły doskonałą podstawę do dalszego rozwijania twoich informatyczno/robotycznych zainteresowań.

Osiem powodów dlaczego powinniśmy uczyć dzieci kodowania:

1. Kod
(program komputerowy) to jeden z najszerzej używanych języków na świecie. Powinniśmy zacząć traktować programowanie jako element umiejętności czytania i pisania w cyfrowym, współczesnym i przyszłym świecie.
2. Pomaga być aktywnym konsumentem
Informatyka jest stale obecna w naszym codziennym życiu. Używamy coraz więcej urządzeń i ciągle jesteśmy online. Kodowanie to najlepszy sposób, żeby rozumieć technologię.
3. Dzieci uczą się szybciej
Trzylatek używa tableta i smartfona bez żadnych trudności; 10-latek buduje zamki w Minecraft, a nastolatkowie prowadzą kanał w YouTube z milionami subskrybentów.
4. Wzmacnia kreatywność
Co się dzieje, kiedy nieograniczona wyobraźnia spotyka nieskończone możliwości jak w kodowaniu? To jest mieszanka wybuchowa: wyobraźnia dzieci może się pełnie wyrażać za pomocą narzędzia umożliwiającego im wykonanie wszystkiego, o czym pomyślą.
5. Umożliwia nadawanie kształtu pomysłom
Każdy ma pomysły. Ogromna różnica polega na tym, że tylko niewielu ludzi potrafi je zrealizować. Kodowanie umożliwia ich realizację.
Ludzie, którzy kodują, zamieniają swoje pomysły w praktykę.
6. Wprowadza do umiejętności rozwiązywania problemów
Uczenie kodowania i zabawa z robotami wprowadza dzieci do umiejętności rozwiązywania problemów; pokazuje jak patrzeć na cały obraz i zmierzyć się z problemem z różnych punktów widzenia. Programowanie to także możliwość popełniania błędów i uczenia się na nich. Moment, w dzieci znajdują rozwiązanie problemu jest bezcenny.
7. Rozwija krytyczne myślenie
Programowanie pomaga rozłożyć problem na niezliczone mniejsze problemy; uczy nie tkwić w dużym problemie, ale raczej zrozumieć go, rozkładając na mniejsze i znajdując ich rozwiązania. Ten sposób jest znacznie łatwiejszy i jest jedyną szansą na znalezienie rozwiązania do pierwotnego problemu.
8. Rozwija myślenie obliczeniowe
Myślenie obliczeniowe/komputerowe zawiera elementy matematyki, logiki i algorytmów. Jest to umiejętność podchodzenia do problemów w ustrukturyzowany sposób i wykorzystywania abstrakcji do odzwierciedlenia pewnych koncepcji. Mówiąc prościej, zawiera elementy rozwiązywania problemów i myślenia krytycznego.

Materiały:

Każdy uczestnik kursu otrzyma podręcznik kursu i dodatkowe materiały w cenie kursu.

Układ zajęć:

Kurs trwa 1 semestr (20 godzin).
Zajęcia rozpoczynają się na początku każdego semestru szkolnego oraz w ferie/wakacje.
Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu (90 minut) w sobotę w godzinach „po obiedzie”.
Plan zajęć dostosowujemy do kalendarza szkolnego.
Zajęcia odbywają się w 10-12 osobowych grupach. Sprzyja to zawiązaniu przyjacielskich relacji między uczestnikami i pozwala na bezpośredni kontakt trenera z każdym dzieckiem. W takich grupach dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach.
Kurs obejmuje 10 spotkań.

Opłata za kurs:

Opłata za kurs wynosi od 215 zł miesięcznie. W przypadku wpłaty jednorazowej oferujemy duży upust.

Zapisy:

Zapisy ruszyły. Prosimy o dokonanie rezerwacji miejsca na kurs pod nr tel. 089 521-87-45, e-mailem: akademia@efektywna-nauka.pl lub osobiście w sekretariacie Akademii przy ul. Ratuszowej 3/1