Czy Klient biura podróży ma prawo do zwrotu gotówki?

– Polska ma czas do 2 czerwca, żeby się dostosować do unijnych zasad, które w ciągu 14 dni gwarantują klientom zwrot pieniędzy za odwołaną wycieczkę, pobyt w hotelu, pociąg czy prom – informuje z Brukseli korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon. – Zgodnie z unijną dyrektywą, jeżeli podróż została odwołana z powodu nadzwyczajnych okoliczności, a taką jest pandemia, to klient biura podróży ma prawo do zwrotu gotówki w ciągu 14 dni. Polskie władze wydłużyły jednak ten okres do 180 dni, co leży w interesie branży turystycznej.

Nowe przepisy wprowadzają także możliwość wydawania voucheru na inne wydarzenia turystyczne. Jeżeli Polska i pozostałe kraje Unii nie zastosują się do wymogów

Komisji Europejskiej, to Bruksela może rozpocząć procedury o naruszenie unijnego prawa.Więcej na https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/najnowsze-fakty/news-zwrot-gotowki-w-ciagu-14-dni-za-odwolana-wycieczke-polska-ma,nId,4494887.

Akademia śledzi zmiany prawa turystycznego i dostosuje się do nich.